BINE ATI VENIT PE SITE-UL
NOSTRU !!!


Liceul Teoretic "Independenta" a facut un pas spre viitorul informatic prin realizarea acestui proiect.

Daca un copil traieste în încurajare învata sa aiba încredere.
Daca un copil traieste între cei întelegatori, învata si el sa fie rabdator.
Daca copilul este laudat, învata, la rându-i, sa aprecieze.
Daca un copil traieste înconjurat de iubire, învata sa iubeasca si el.
Daca un copil traieste între cei  ce-l aproba, învata sa se placa pe  sine însusi.

Comenius si FSE

 Stagiu de perfectionare Anglia finantat prin fonduri Comenius si FSE

sigla   

Oportunitate de dezvoltare profesionala pentru profesori

 

            ANPCDEFP- Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale ii sprijina, in numele Comunitatii Europene, pe toti profesorii sa participe la programe si cursuri de formare continua in tari straine, oferindu-le finantare integrala din fonduri Comenius si FSE. Experienta dobandita ca urmare a participarii la un astfel de stagiu este incomparabila, profesorii avand astfel ocazia de a lua contact si de a schimba experiente si cu alti profesori din alte tari europene, iar profesorii metodisti ce sustin cursul sunt profesionisti in adevaratul sens al cuvantului.
            La un astfel de stagiu- pentru profesorii de limba engleza am participat si eu in luna noiembrie 2009, curs organizat de International Study Programmes, institutie cu o experienta de 25 de ani in domeniul organizarii de stagii de perfectionare pentru profesorii europeni de limba engleza. Cursul s-a desfasurat in orasul Southampton, de pe coasta de sud- est a Regatelor Unite ale Marii Britanii. Un oras pitoresc si cu foarta multa istorie, oras universitar ce palpita de viata, oras cu multe oportunitati culturale si un mare centru comercial, paradis pentru cei pasionati de cumparaturi in acelasi timp. Un detaliu foarte interesant in ceea priveste acest oras este faptul ca de aici, in anul 1912, luna aprilie, Titanicul pleca in calatoria sa transatlantica pentru a nu se mai intoarce niciodata. Foarte multe elemente legate de luxosul pachebot „Titanic”, despre istoria sa si a personalului si a calatorilor de la bord se regasesc in Muzeul Maritim situat pe cheiurile orasului, foarte aproape de mare si intr-o zona cu puternic iz istoric.
            Antemergator participarii la curs- prin intermediul e-mail_urilor- toti participantii au primit chestionare care sa scoata in evidenta nevoile specifice ale fiecaruia, nivelul de experienta precum si grupele de varsta ale elevilor carora participantii le predau. A fost de asemenea indicata si o bibliografie pe care participantii sa o parcurga inainte de participarea la curs. In ansamblul sau, cursul s-a desfasurat intr-o atmosfera degajata, placuta, prietenoasa si motivanta intrucat organizatorii si profesorii metodisti cu experienta vasta in domeniul metodicii limbii engleza s-au straduit sa imprime mult profesionalism demersului lor.
            Concret, cursul a constat din patru ateliere de lucru, desfasurate in patru zile diferite, de la 9 a.m pana la 4.30 p.m., pe tema- „Teaching English as a Foreign Language”. Doua dintre atelierele de lucru au avut-o pe Dr Diana Hicks ca si moderator si sub indrumarea acesteia, am parcurs activitati diversificate, axate pe cele patru abilitati integrate, pe mijloace si tehnici moderne de predare- invatare a unei limbi straine in general si a limbii engleze ca limba secundara in particular, pe adaptarea manualeor la nevoile clasei si ale orei respective, pe dezvoltarea autonomiei elevului, pe strategii de corectare si de feed- back, pe intrebuintarea materialeor autentice in cadrul orei de limba engleza, pe desfasurarea de activitati de predare a gramaticii si a vocabularului, toate avand in centrul lor elevul si nevoile acestuia, punandu-se foarte mult accentul pe o invatare ce porneste de la elev si si nu de la profesor. Alte doua ateliere de lucru au avut-o ca moderator pe Lucy Norris, de asemenea profesor cu experienta deosebita in didactica limbii engleze, iar abordarea dumneaei a pus foarte mult accent pe partea practica a predarii, noi participantii avand astfel ocazia de a fi pusi in situatia de a fi elevi. Au fost incluse foarte multe activitati de role- play, de drama, de lucru pe perechi, pe grupe, pe echipe dar si individual. Au fost avute in vedere si intrebuintarea mijloacelor si tehnologiiilor moderne in desfasurare orelor de limba engleza, avantajele si dezavantajelor acestora si in ce masura si proportii ar trebui ele utilizate in cadrul orei de limba straina.
            Organizatorii au inclus de asemenea in programul cursului si doua vizite la doua scoli- una publica : « Hiltingbury Junior School » , si una particulara : « King Edward VI School», avand astfel ocazia de a asista la lectii si de a purta discutii cu profesorii, de a imapartasi impresii, experiente si detalii legate de fiecarte sistem educational in parte.
            Nu in ultimul rand, au fost organizate excursii de o zi la Salisbury si Stonehenge, la Winchester, dar si la Londra, locuri care nu ar trebui ratate de nimeni care viziteaza Marea Britanie, fiecare reprezentand oportunitati culturale de o marcanta importanta.
     londra2londra3londra1
            Experienta oferita de un astfel de curs este deosebit de benefica, binevenita pentru orice profesor de limba straina si nu numai, aduce un suflu nou in orice demers profesional ulterior, iar impactul socio- lingvistic, cultural si istoric este de netagaduit. Prin urmare, tin sa recomand cu caldura ca toti profesorii sa incerce sa candideze la astfel de stagii de perfectionare cu finantare sustinuta in totalitate de fonduri europene- Comenius si FSE (http://www.anpcdefp.ro/ si http://www.fseromania.ro/ ).

 

               Ana- Maria Toader
   Profesor   Liceul Teoretic « Independenta » Calafat

 

 

Ultima actualizare:
Astazi:

Copyright © 2005 licalafat.ro. All rights reserved.